Back on track!/ Dag 1 i Stockholm!

Nu är vi hemma från Stockholm! Kom hem igår kl 21.30 typ efter fem timmars åkande och en paus i Linköping.
Har verkligen varit helt awesome! Längtar redan tillbaka och vill bara sova en omgång ordentligt sen så skulle jag absolut göra om det igen!

Första dagen så åkte bussen från Värnamo vid 07.30, då bar det av mot ett studiebesök hos några nunnor! När vi kom dit så möttes vi av en nunna som såg precis ut som de gör i filmer, med svarta och vita kläder och en "slöja" på huvudet. Det var ganska intressant att lyssna på vad hon berättade för oss.
När vi sedan var klara där så åkte vi vidare mot Stockholm, och efter en rast med mat så var vi framme! 
Vi åt mat uppe i kaknästornet och var ända längst upp (typ) och det var god mat och fin utsikt (låter som en gammal tant).


Mätta och glada sen så stack vi till SVT huset! Där fick vi en guidad tur, där såg vi bla bolibompadraken, den stora julklaendern med luckorna, fick reda på att mycket rekvesita är fejk (trä är kanske plast egentligen osv), fick se mr nyheter och även se nyhetsrummet där de sänder alla nyheter, godmorgon Sverige och vädret!
Kolla Kolla! Jag och Kompis är på vädret!!! :D

Mer historier och bilder om resan kommer senare ikväll eller imorrn när jag har tid att berätta för nu passar jag kusin!

Kommentarer

Skriv nått fint,eller fult, vilket du behagar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail,Please: (bara jag som ser)

Din blogg(Om du har nån):

Här får du kladda bäst du vill:

Trackback
RSS 2.0