Dag 2 Stockholm

Sov dåligt på natten så var gaaaanska trött, då bar det av till Utrikesinstitutet.
Det var ju inte intressant alls. Kom knappt ihåg vad han sa och somnade typ.
Men efter det så var det ut igen och ganska skönt att röra på sig så vart man inte så sömnig!
Därefter besökte vi Hare Krishna. Måste vart det mest konstigaste jag varit med om. Deras tempel hade typ plast figurer, de offrade mat och det luktade rökelse på hela stället. Gubben som kom in och skulle prata hade en pjamas liknande dräkt på sig och en smink grej i pannan. Sen börja han snacka en massa om deras tro. Och därpå visade han trummor och bönecymbaler som de använder. Inget spec konstigt.. Tills han började sjunga..... En av deras bönesånger, väääldigt annorlunda. Och därpå visade han ett radband med 180 kulor som de rör på varenda kula samtidigt som de upprepar ett slags mantra. Allmänt lustigt och jag var verkligen inte bekväm där.
Nästsista besöket för dagen var DN/Expressen, vilket var kul, men mycket hade jag redan koll på sen innan. Fick reda på en del saker om själva tidningen osv men upplägg och sånt har jag lärt mig på både prao och i skolan ;) men det var ändå roligt och vi fick göra en egen artikel och tsm så gjorde vi ett löp med text i stil med "Elever frälsta av Hare Krishna - föräldrar går i kristerapi". Vårat löp var verkligen awesome (y) haha!

Men sista besöket var det bästa ( ihop med SVT) och det var dramaten! Först fick vi gå runt på dramaten och en guide visade oss runt, vilket var intressant och det är hur fint som helst därinne! Och de har ett gigantiskt förråd med kläder :O!!! Men sen kom det bästa, då vi fick se romeo och julia som spelas på stora scenen! Har väl aldrig trott att jag skulle gilla en tre timmar lång pjäs men det var verkligen asbra! Dom vart hur duktiga som helst! Och hade en riktigt snygg romeo ;) (för er som läser som var med, hans vita skjorta vill jag haa!!!) Bäst helt enkelt!

Sen tillbaka till vandrahemmet för å kasta sig i sängen och sova lite innan sista dagen i underbara Stockholm.....

Kommentarer

Skriv nått fint,eller fult, vilket du behagar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail,Please: (bara jag som ser)

Din blogg(Om du har nån):

Här får du kladda bäst du vill:

Trackback
RSS 2.0